I scream, You scream, We all scream for Ice cream

Idag har allt, stort som smått, fått akta sig från vägarna då två smågalna flickor i en småcool bil dundrat fram i och utanför staden. Så länge dunket är på max, solen lyser och glajjorna sitter på näsan kan våra bilturer bli hur långa som helst.
Först blev det glass i hamnen, underbart smarrigt! Sedan en sväng (ganska många svängar) till Nynäs Slott, för att kolla in det. Det är nämligen där vi ska strutta fram hand i hand i våra långa klänningar, vifta på våra vackra håruppsättningar och bli fotograferade av paparazzis. Det är självklart Balen med stort B jag talar om!
Efter detta gled vi hem till lantisen Emot och hans gård. Där blev det mys i solen. Vi fick även ett glatt överraskande besök av glassbilen! Fuckin otroligt glad jag blev när jag hörde den igenkända signaturmelodin spelas mitt ute i skogen!!
Trots att Glassmannen hade kört lite fel så tror jag att han blev gald, Manda var nämligen glassugen och sprang tillbaka in i huset, 36 glassar rikare.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0