Färg och kakor

Doften av nybakad kladdkaka letar hela tiden upp min näsa, om och om igen, bara för att bygga bo i min hjärna och förvirra den. Det retar gallfeber på mig. Jag som precis har blivit så pass frisk för att börja träna och gett mig fan på att det ska ge resultat denna gång. Attans att jag inte har hunnit flytta in i lägenheten ännu. Och fy tusan att man har en bror som verkar försöka öva på sina kock-kunskaper inför skolstarten.
Här sitter jag i alla fall framför datorn efter att, med träningsvärk i hela kroppen, målat klart i min lilla lya! Finally! Vitt och svart blev det, Ebony och Ivory. Förvånade? Nu är den i alla fall redo att ta emot mig med nya målade och öppna (tomma) väggar och få mig att känna mig som hemma.

Dock återstår ett ynka problemo kvar att fixa, eller nej det finns två. Det ena är flytthjälp, jag kommer tvinga er, bara så att ni vet! Och det andra är min plånbok.
Så för att göra gott, så att jag inte sitter där utan mat på bordet eller utan bord för den delen så sitter jag nu och söker extrajobb för fulla muggar. Förhoppningsvis kommer jag alltså att ha mer än mitt 8 till 5-jobb måndag till fredag när jag flyttat in... Nedrans! Kom just på att jag aldrig kommer ha tid att umgås med lyan på Brunnsgatan om jag ska ha råd att betala för den, jävla dilemma!







Crappy bildkvalitet, jag vet. Men jag ville ju bara visa att jag skapar lite. Dock stör min bror mitt flow. Han vill bara leka med kameran och locka med nybakat hela tiden. Gotta go! Tung suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0