För jag vill inte leva och inte heller dö i Norden

Min sysselsättning idag är den att jag springer ut och in ur huset så fort det blir en lucka mellan molnen och solens strålar får en chans att tränga sig ner till marken. För att bara för några minuter eller kanske bara några sekunder få känna solen värma min kind. Sedan springer jag in igen när de där ondskefulla molnen tar över igen och det blir kallt. Kan inte se klokt ut, men det sägs ju att det bara är vi här uppe i kalla Norden som är så galna i solen och att vårat favoritsamtalsämne of all times just är vädret.
Vi älskar att tala, disskutera, klaga och hurra för något som vi faktiskt inte har någon möjlighet att påverka!
Men det är nog så att kylan här uppe faktiskt inte är så bra för oss helt enkelt, inte för mig i alla fall.

För ännu en gång, precis när hösten har lagt ut varningslappar om att den är på väg så har snuvan gjort bo i min näsa. Och inte bara det utan jag har även fått en rejäl hosta som inte vill försvinna trots litervis av medicin och så snurrar det oavbrutet i mina öron.

Detta känns mer ovälkommet än någonsin då jag precis till helgen ska flytta in i min nya etta och sedan är det bara  två veckor kvar av min semester innan jag ska börja slava på Svenskt Skolfoto!

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-09-01 @ 15:50:35
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0